Wie is online

We hebben 171 gasten en geen leden online

I.v.m. de nieuwe privacywet (AVG) kunt u niet meer zonder meer De Schakel lezen of het fotoalbum bekijken.
Hiervoor moet u eerst inloggen.
De gebruikersnaam en het wachtwoord kunt u opvragen bij onze voorzitter.

Dhr. W.J. Jolink 0638104632

Log in om "De Schakel" te lezen of om het fotoalbum te bekijken..

Welkom op de voorpagina van de website van de Protestanste gemeente te Gendringen-Bontebrug.

Hier kunt u kennismaken met onze kerkelijke gemeente en haar activiteiten.
Wij weten dat deze site nog lang niet af is, dus als u nog informatie of aanmerkingen hebt neem dan even contact op met:

postmaster@pg-gendringen-bontebrug.nl

Wij zijn een groene kerk.

Voor informatie hierover klik hier.

De Protestantse Kerk Nederland kent de ambten voor ouderling, diaken, kerkrentmeester en dienaar van het woord. Die ambten zijn voortgekomen uit een eeuwenoude traditie die haar wortels vindt in de bijbel.

Als het om fundering gaat lijkt het ambt van diaken de sterkste papieren te hebben. Zij zijn het die in de gemeente verantwoordelijk zijn voor het bijeenbrengen van voedsel en geld om daarna zorg te dragen voor een zorgvuldige verdeling daarvan onder (tijdelijk) behoeftigen.

Voor het ambt van ouderling kan zeker teruggedacht worden aan de oudsten in Israël in de tijd van Mozes. Samen hadden ze de verantwoordelijkheid voor bestuur en het organiseren en uitvoeren van de rechtspraak. Zo hadden zij opzicht over het volk dat nog moest ontstaan en vormgegeven. Zo hebben de ouderlingen opzicht over de gemeente.

Voor het ambt van kerkrentmeester lijken geen sterke bijbelse argumenten te bestaan. Toch is het van belang dat de zaken in de gemeente met ‘geest’ worden beheerd. In de kerk komt de gemeente bijeen tot eer van God. Dat geeft het beheer kleur en richting.

JSN Epic is designed by JoomlaShine.com