Wie is online

We hebben 61 gasten en geen leden online

I.v.m. de nieuwe privacywet (AVG) kunt u niet meer zonder meer De Schakel lezen of het fotoalbum bekijken.
Hiervoor moet u eerst inloggen.
De gebruikersnaam en het wachtwoord kunt u opvragen bij onze voorzitter.

Dhr. W.J. Jolink 0315328139 of 0638104632

Log in om "De Schakel" te lezen of om het fotoalbum te bekijken..

Welkom op de voorpagina van de website van de Protestanste gemeente te Gendringen-Bontebrug.

Hier kunt u kennismaken met onze kerkelijke gemeente en haar activiteiten.
Wij weten dat deze site nog lang niet af is, dus als u nog informatie of aanmerkingen hebt neem dan even contact op met:

postmaster@pg-gendringen-bontebrug.nl

Wij zijn een groene kerk.

Voor informatie hierover klik hier.

De kerkdiensten op zondagmorgen hebben als doel het samenbrengen van alles wat onder ons leeft. We willen als het ware de wereld iedere keer weer bij God brengen, omdat die wereld door hem is gewild. Daarom wordt de lofzang gezongen en worden de verhalen over Hem gelezen en uitgelegd. Dat loopt allemaal uit op onze dank, onze gebeden voor de wereld en het leven en op het inzamelen van geld dat in de wereld wordt verdeeld.

Een aantal keren per jaar wordt een zogenaamde kinderdienst georganiseerd door een aantal enthousiaste medewerkers.

Kruimeldienst

Deze diensten zijn in zijn geheel gericht op de allerjongste kinderen. Bedoeling daarbij is dat deze kinderen een flink aandeel aan deze diensten leveren.

Dit mogen enthousiaste en laagdrempelige diensten worden genoemd, die druk worden bezocht.

Door de jeugddienstcommissie worden een aantal diensten georganiseerd. Deze commissie krijgt veel ruimte die diensten naar eigen inzicht vorm te geven. Dat wordt zo veel mogelijk gedaan in samenwerking met de voorganger van de betreffende zondag.

Een heel speciale dienst is de dienst tijdens de laatste zondag van het kerkelijk jaar.
Dan worden de namen genoemd van allen die onder ons het afgelopen jaar zijn gestorven.

Nog één keer worden hun namen genoemd en herdacht, om zo een periode af te sluiten.

JSN Epic is designed by JoomlaShine.com