Wie is online

We hebben 119 gasten en geen leden online

I.v.m. de nieuwe privacywet (AVG) kunt u niet meer zonder meer De Schakel lezen of het fotoalbum bekijken.
Hiervoor moet u eerst inloggen.
De gebruikersnaam en het wachtwoord kunt u opvragen bij onze voorzitter.

Dhr. W.J. Jolink 0638104632

Log in om "De Schakel" te lezen of om het fotoalbum te bekijken..

Welkom op de voorpagina van de website van de Protestanste gemeente te Gendringen-Bontebrug.

Hier kunt u kennismaken met onze kerkelijke gemeente en haar activiteiten.
Wij weten dat deze site nog lang niet af is, dus als u nog informatie of aanmerkingen hebt neem dan even contact op met:

postmaster@pg-gendringen-bontebrug.nl

Wij zijn een groene kerk.

Voor informatie hierover klik hier.

Voor meer informatie over groene kerken klik hier.

MARKTPLAATS-PROJECT / KRAAM 14

In het kader van “Groene Kerk” heeft onze gemeente, nu al weer geruime tijd geleden, het initiatief opgevat om het “Marktplaats-project – Kraam 14” in het leven te roepen.

In het kerkblad “de Schakel” is al enkele keren uitgelegd wat de bedoeling hiervan is. Om de wereld een klein beetje groener te maken helpt het hergebruik van spullen.

Gemeenteleden (of mensen die zich op de één of andere manier bij onze kerk betrokken voelen) kunnen spullen die ze zelf niet meer kunnen of willen gebruiken,  aanbieden en wij proberen daar dan een nieuwe eigenaar voor te vinden. Voor de verkoop van kleine dingen heeft de kerk bij de shop-in-shop winkel Hodgepodge, Ulftseweg 87, Silvolde een stelling gehuurd (Kraam 14). De kosten voor zo’n stelling bedragen € 42,50 per 4 weken. Van wat er verkocht wordt op kraam 14 gaat de gehele opbrengst, na aftrek van huur, naar de kerk. Onverkochte spullen gaan, na verloop van tijd, naar een ander goed doel of naar de kringloop.

Grotere dingen proberen we via het internet op Marktplaats te verkopen. Met één of meer duidelijke foto’s plaatsen we dan een advertentie en dan maar hopen dat er biedingen op komen. De foto’s mag u zelf maken en per e-mail sturen of wij komen bij u langs. De biedingen komen bij ons terecht en wij proberen het dan zo te regelen dat wij samen met de potentiële koper bij u langs komen om de deal af te ronden. Marktplaats verwijdert advertenties na een aantal weken; dan kunnen de niet verkochte spulletjes naar de kringloop.

In “de Schakel” wordt telkens verslag gedaan van  hetgeen er verkocht werd en wordt er een opsomming gegeven van nieuw ingekomen zaken etc.

Bent u de zolder, de kelder of de garage aan het opruimen en komt u dingen tegen waarvan u denkt dat een ander er iets mee kan, geef het dan a.u.b.  even door aan:

Kees Kleuver, Jan Ligthartstraat 5, Gendringen.

Telefoon 0625147665 / 685947 E-mail: c.kleuver @yahoo.com

JSN Epic is designed by JoomlaShine.com